Using technology in the classroom – pierwszy wyjazd i pierwszy kurs w ramach projektu Erasmus+

Trwająca już prawie półtora roku pandemia opóźniła realizację wyjazdów nauczycieli w ramach przyjętego projektu Erasmus+, ale na szczęście ich nie uniemożliwiła. Dzięki temu w połowie lipca Magdalena Bula, nauczycielka języka polskiego z I Liceum im. Jana Kochanowskiego znalazła się w Splicie, żeby wziąć udział w kursie dotyczącym używania technologii podczas lekcji, który idealnie wpisuje się w tytuł projektu: „Kreatywny nauczyciel kluczem do sukcesu ucznia”.

Choć po czasie nauczania zdalnego mogłoby się wydawać, że nic już nie może zaskoczyć, okazało się, że prowadzące zajęcia przedstawiły cały wachlarz nowych możliwości urozmaicenia pracy z uczniami. Od narzędzi graficznych, przez interaktywne prezentacje, po programy do montowania filmów. Celem kursu było również przedstawienie sposobów, aby lekcje stały się ciekawsze i bardziej angażujące uczniów, dlatego pojawiło się tzw. station learning czy escape room.

Warstwa merytoryczna zajęć to jedno, ale nie mniej istotna zawsze w takich sytuacjach jest wymiana doświadczeń i spotkanie z innymi nauczycielami. W ramach warsztatów pedagodzy z różnych państw europejskich takich jak Portugalia, Hiszpania, Słowacja, Czechy, Niemcy, Włochy czy oczywiście Polska opowiadali o swoich obserwacjach dotyczących uczniów oraz problemów i sukcesów w ich działaniach. Trwały gorące dyskusje, nie brakowało polemiki, ale było też sporo momentów, które będą na pewno sporym wsparciem w dalszej pracy. Udało się też zawrzeć nowe znajomości, które, miejmy nadzieję, zaowocują wspólnymi projektami w przyszłości.

A kiedy akurat nie było zajęć, można było we wspaniałym towarzystwie cieszyć się chorwackim słońcem, napić się dobrej kawy, skosztować lokalnych przysmaków czy spacerować wśród antycznych murów Pałacu Dioklecjana.

Magdalena Bula