Trzecioklasiści w Gdańsku

W dniach 23-26.10. br. klasy 3ag i 3a brały udział w wycieczce do Gdańska.
Po przyjeździe przywitaliśmy się z morzem na plaży w Brzeźnie. Kolejne dni obfitowały w wiele atrakcji. Rejs statkiem na Westerplatte, w trakcie którego zwiedzaliśmy port i mogliśmy się przyjrzeć stoczni. Na Westerplatte wzbogaciliśmy naszą wiedzę o historii obrony tego miejsca na początku II wojny światowej.
Przewodnik pokazał nam najważniejsze miejsca Głównego Miasta, w ciekawy sposób opowiadając historię i legendy z nimi związane. Zwiedziliśmy największy na świecie kościół ceglany, Bazylikę Najświętszej Maryi Panny, skąd mogliśmy podziwiać Gdańsk z wieży widokowej, odwiedziliśmy Dom Uphagena, weszliśmy do sławnego Żurawia oraz na statek Sołdek. Dla wszystkich miłą niespodzianką były przejażdżka na diabelskim młynie AmberSky i wizyta w manufakturze słodyczy, gdzie każdy otrzymał słodki poczęstunek.
Wybraliśmy się również na wycieczkę do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po znanym molo. Zwieńczeniem wycieczki była możliwość obejrzenia jednej z największych kolekcji bursztynu na świecie oraz katowni w Muzeum Historycznym Miasta Gdańska. Katownia była szczególnie ciekawym miejscem, tam dowiedzieliśmy się, jak straszne kary tortur stosowano wobec skazańców w przeszłości.
Opiekunami i organizatorami wycieczki byli Klaudia i Michał Siemieniak.